WHITE CORAL

Performance, collaboration with Agua Cheng, variable dimensions, 2016


FR

J’ai réalisé une scène mélangeant œuvre in-situ et performance en créant un autel avec les matériaux locaux (Okinawa) , les kimonoes (vêtements traditionnelles japonais), du bois et des objets du foyer.

La performance était en ouverture de l’exposition. Ainsi, j’ai porté un vêtement blanc et joué des instruments musicaux en les mettant à l’entrée de l’espace. Située au centre, il y a une sculpture qui représente l’autel de la nature. 
Pendant la performance, le son de l’instrument est en continu et s’arrête à la fin du tracé d’une entrée à l’autel. C’est le son monotone et le silence qui constitue le respect du rite.
EN

During the artist residency in the Coral Island festival in Okinawa, I created an in-situ installation and a performance piece. I used local materials, including kimonos, stones, shells and driftwood to produce a sculpture that was altar-like in form.


The performance took place only once, on the occasion of the festival’s opening. I dressed myself in the white costume that we made using kimono fabric. While moving from the installation entrance towards the center in which the sculpture was placed, I played the instruments fashioned from objects found on the island. During the performance, I traced the same steps back and forth on the same track. The juxtaposition of the monotonous music and silence created a ritualistic atmosphere, commemorating the death of Nature’s spirit.